Monday 3 May 2010

hari ni aq bangun lewat...perkara biasa disebabkan musim final di UiTM...aq bangun dan terus teringat aq ade member aq nk mintak muvie yang aq da download sejak mule final dlu...aq tgok sebelah katil aq yang tinggal cume hafiz...masih terbongkang dengan laptop beliau dan laptop shrek yang masih aktif mendownload ntah ape2...perkara biasa...aq baring lagi...

ah...minah tu nk dtg kul 12.45...jam bru kul 10...aq berguling2 atas katil bujang sambil berpelukan dengan bantal kesayangan...bila la nk berganti bantal ni...lau dpt bantal peluk hidup kan best...mula berangan...perkara biasa...tibe2 mamat hafiz bangun...terus mengadap laptop Compaq beliau....

aq tgok mamat tuh...then aq sambung tdoq....ZzZzZzZzZzZz

'puy, aq da nk balik ni...Assalamualaikum!"

si hafiz kejotkan aq tnpa signal....naseb baek xde sakit jantung...kacaw betol aq nk bermimpi....

"ha, yela,,Waalaikumsalam! jgn lupe kunci pintu..."

"ok"

aku tak boleh tidur lagi...aku terus sambar handphone W350i putih yang da uzur tuh...tgok jam da kul 11.15...aduh...lambat tol masa berlalu....aku bangun dari aring dan terus bersila di depan laptop aku-yang dalam mode tdur juga..aq kejotkan beliau ...then menunggu lagi...amat bosan dengan laptop ni...jgn marah ye cik laptop...weee~

.........................

sudah jam 11.30...
aq online facebook then hanya berapa org yg online...aku malas nk melayan....tunggu punye tunggu...aku pikir baek aq pi mandi dulu...

...........

da kul 11.50...
aku kemas katil aku yang aku angkat untuk tidur dekat ruang tamu...melambatkan kerja untuk membuang masa...menunggu masa lunch...walaupun tak rase nak lunch disebabkan ingin saving sambil terpikir bila ayah aku nak bank in duit sewa...housemate aku semua da bayaq...aku bila lagi...


aku call akak kesayangan aku, tapi dia kate tak ada lagi kiriman dari ayah untuk di bank in....aku agak kecewa di situ...tapi aku terus fikir positif sebab memang ayah aku selalu sibuk...aku paham...ayah memang busy...tapi untuk anak2 dia jugak...sebab itu aku sayang ayah aku...paling sayang.........

da jam 12.15...

aku menghadap laptop sambil online facebook...tak tahu nak wat ape...aku bosan...then tetiba lak....

member aku online...(tak siap2 lagi ke?? kate nk bagi aku pendrive nak transfer moviE??)...aku malas nak pikir banyak2...lau dia nak, dia datang sendiri.....

aku buzz minah tu...then dia kata lambat sikit, maybe lepas zuhur...aku ye kan je...lagipun cuma aku seorang je dekat rumah ni...tak ade siapa or kemana untuk dituju...menunggu lembaga2 tu balek dari maktab kepala atas...mahu mengambil sijil Spm katanyer...

online.........

jam da kul 1.40...

azan da berkumandang sebebtar tadi...aku masih agak liat nak solat...masya Allah...apa nak jadi dengan aku ni...aku agak bosan menunggu kerja...sama macam ayah aku...kalau dia ada kerja penting dalam berapa jam lagi..mesti dia cari kerja..tak kira apa...tapi aku tika ini buntu sebab tak ade kerja lain nak wat..hanya menunggu sambil online....dan menunggu....perkara biasa...

aku buzz minah tu kat facebook

" oi...0137******....miskoll aku lau da twon"

"ok" balas beliau...

tibe2 aku tersentak disebabkan amaran dari perot aku yang kosong...masa untuk makan... sekaligus aku tersedar yang tiada satu cebis makan pun kat dapur...alamak...

aku terhabiskan biskut tu...menyesal di situ...roti pun mamat hijau tu da ganyang habis... tak pe..memang semalam dia lapar..macam aku sekarang ni...perkara biasa.....

tika ini la idea paling bernas pernah terlintas dalam minda...

aku buzz lagi member aku kat facebook...dia masih online...

"der...aku lapaq ni...ang tolong belikan aku maggi ayam..."

"maggi..? aku xpandai beli la...aku xmakan..."

"ala...aku x suh ang makan...aku suh ang beli...tolong la weyh..aku lapaq ni.."

"ok..maggi ayam ea..."

"ok thanks...yang lima packet tau...lau satu tak puas..."

"ade ke lima packet...? ok3..."

"ade..."

fuuhh...hari yang panas ni lau pekena maggi ayam gerenti berpeluh...tapi dalam puas la sebab kenyang...aku menuju ke dapur...

mesej diterima kala aku push button "stop" kat handphone untuk hentikan lagu yang aku pasang...

ia berbunyi..." salam aq kt bawah nie..hee sory lmbt.."

huh...aku suh miskol...bukan mesej...pe2 jela...



Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping