Thursday 16 June 2011

Website UiTM cawangan Pulau Pinang berjaya digodam. Cool la sangat kan…

 

Pepagi buta aku bangun solat subuh dan ambil udara pagi, memang syiok, dah memang kegemaran aku untuk hirup udara segar kurniaan Allah di pagi hari. Syukur aku masih bernafas lagi.

Dalam 3 minit lepas, aku on facebook, dok belek-belek status orang (statuswalking) tiba-tiba Mr.Cite Je punya status update berkaitan website UiTM Penang telah berjaya digodam (hack) oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. What is going on?? Operasi Malaysia telah berjaya menggodam beberapa laman web di Malaysia tapi aku tak pasti jumlanhnya, harap-harap jangan depa hack aku sudah. Lu langsi, lu wa ikat pakai kain langsir nanti.

Ini antara snap yang aku sempat ambil masa view laman web UiTM Penang.

CaptureCapture1

Capture2

Nasib aku tak ada hal sangat dengan website ni, nak check nama PPKP pun dah tak perlu sebab semester 5 dah tak da PPKP… tapi haa… ini mamat manyak langsi, UiTM Penang punya pun mau kasi pecah ka?

Jadi adik-adik yang berada di luar sana, yang dah ada kemudahan internet , gunakanlah sebaik2 yang mungkin, kalau nak jadi hacker pun jadi hacker account sendiri, sebab kebarangkalian untuk lupa password account email memang tinggi dari dulu… XD

Comments
5 Comments

5 berkata-kata:

[k]o{q}i[n] said...

rilek2...

Mr.CiteJe said...

hehehe.. thanks sebab Tags.. Terharu I..hahahha.. kena hack?.. memang tengah perang cyber antara kerajaan dengan hackers sebab block 10 web download.. HAHAHA lepas nie blog p'ces lak.. wakakak.. gurau2 je

fefiqah said...

dah byk web yg kena hack. huhu

nohfee said...

gila punya hackers! siap thanks to pn anisha lagi. maaannnn.

tp cute gak la die wish tu. HAHA

amniey91 said...

abiz la...semua nak kena hacked..:D

cik Am dtg n follow cni ye...
jom la dtg blog cik Am..:)
http://amniey91.blogspot.com/

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping