Saturday 20 August 2011

Ais–Satu hidangan wajib buka puasa?

 

Salam Ramadhan…

Seronok dah berbuka semua? Terawih jangan lupa pulak. Aku nak gi masjid ni pun hujan punya la lebat tak hengat, tak kesah, sebab kat Penang ni pun dah lama tak hujan macam ini. Terawih kat rumah pun ok what.

Masa tengah berjalan-jalan kat Bazar tadi sambil cuci mate (kat makanan ok) balik-balik air sejuk je yang depa jual, langsung takdak ayaq panaih. Memang tu dah jadi rutin dan minuman asasi masyarakat Islam kat Malaysia sejak turun temurun lagi bila bulan Puasa menjelma. Aku pun tersedar yang 20 hari aku berpuasa tahun ini, 20 kali jugak aku minum ais je… So, tadi berbuka aku pi beli RADIX 3 in 1. Itu pasal aku nak study malam ini. Test sudah dekat meyh… Aku buat la ayaq panaih. Dok kalau aku hari2 minum ais mau hilang tenaga batin aku. Tak elok sebenarnya minum ais ni. Boleh lemah badan taw. Kalau aku kat rumah dengan family, memang NESCAFE panas yang mak aku buat jadi faveret. Aku nak buat pun rasa entah pape.  

Memang sedap bila cuaca panas minum ais, tapi lagi elok kalau dengan ayaq putih atau ayaq masak. (betul ke?) Tak payah tipu aku kalau you all tak terliuq dengan Juice/jus yang dijual kat bazar tu. Aku pun sama la, lebih2 lagi jus buah naga n jus epal. ==”

jus nagaini sekadar hiasan.

 Jadi pada depa yang tengah baca blog aku tuh, aku nasihatkan jangan la selalu minum ais. Aku beritahu pun tuk masa depan anak2 you all jugak. Sebab ais ni boleh effect tenaga batin taw tak!!  Mana aku tau? haa.. Aku tau laa.. cer tanye atok2 you all. depa mana pernah minum ais2 ni… kopi JANTAN depa minum taw XD, nak tahu lagi you all google la sendiri yee..

sekadar hiasan…

p/s: minum kopi RADIX… “ Tak minum isteri marah” Smile with tongue out

Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping