Thursday 25 August 2011

Syncing movie to iPhone, hilangkan bosan kalau driver buka movie mengarut.

 

Salam Ramadhan,

Lagi 4 hari kita akan menyambut Syawal, rasa berat nak tinggalkan Ramadhan kali ini. Cepat betul masa berlalu. Masa ini aku tak siap lagi nak packing barang nak balik JB yang tiketnye pukul 10malam. Lagi 5jam memang sempat aku nak tulis entry baru.

bas-ekspress

sekadar hiasan

Korek punye korek, idea ini aku dapat. Berdasarkan tajuk diatas (nape skema sgt), aku memang dah lali sangat dengan driver bus yang suka bukak cerita ikut hati beliau. Aku rasa dah 3kali aku naik bas yang berlainan, movie EXPENDABLES jugak yang beliau-beliau ni bukak. 

expendables

Aku dah jemu dah weyh… dengan aksi-aksi yang aku dah hafal sejak kali pertama mereka sajikan movie tuh, nak tegur suruh bukak cerita lain takot tak dilayan pulak. So, aku dengan segala kepakaran (la sangat), sejak ada iPhone ni, aku suka explore apa yang boleh gadget idaman semua orang ni buat. Dengan capacity 8GB, dan widescreen serta earphone modified, aku dah terpikir nak buat apa…

Picture0005

First of all, aku search movie-movie yang aku belum tengok dalam hardisk. Banyak yang tak tengok lagi gara2 busy nak mati.

Lepas itu, aku cari pulak software converter yang extreme dan aku dah jumpa Xilisoft Video Converter Ultimate 6 yang AWESOME. Tak lupa jugak software untuk iPhone, a.k.a iTunes untuk transfer movie tersebut. Then aku convert movie yang dalam format avi. kepada iPhone MPEG4 dan transfer masuk dalam iTunes dulu. Sebab walau dah connect iPhone kat Lappy or PC, dan terus transfer, memang tak de kesan. Dan output yang aku dapat dari hasil convert itu memang Awesome.

Aku dah try masa site visit ke Tasik Raban kat Perak nuh. Depa yang lain duk merungut bus yang kami naik tak dak TV Plasma macam kat bilik rehat UiTM. Aku masih boleh layan movie SEKALI LAGI dengan KL GANGSTER. hahaha….

Tak payah lagi aku nak risau apa aku nak buat dalam bus selain tidor. Nak study memang tak la kan. Dalam gelap nak study ape? Macam masuk je bila minda, jiwa dan raga sudah sampai ke destinasi tapi jasad masih dalam bas lagi. Lebih-lebih lagi musim nak raya ni kan…

Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping