Sunday 14 August 2011

Aku rasa aku salah coarse laa…

 

Salam Ramadhan,

Sem kali ini aku rasa aku baru sedar yang aku salah ambil coarse kat U. Dari semester 1 tak ada satu pun bakat aku dalam Civil Engineering aku expert. Nak dapat Dean list tu memang tak la kan. Tak pernah nak merasa naik pentas pastu berjabat dengan Dekan Shah Alam. Meraikan budak Dean list tu adalah. Dua sem berturut2 aku susah payah kerana mereka taw! Tapi tak pe, aku tak kesah pun sebenarnye.

Yang aku curious sangat pasal coarse ini sebenarnya, dah tiga sem aku jalankan tugas yang melibatkan multimedia, maksud aku, dari segi animation, montage, sound, modeling, loop, footage, dan blablabla…14-7-11 adalah tarikh Majlis Kecemerlangan FKA berlangsung dan ini antara montage yang aku maksudkan untuk mereka, agak weird sikit tapi bolehlaa…

Haa.. dah tengok jangan lupa LIKE kat youtube tu…kalau sudi laa…

Ada lagi sebenarnya, tapi malas aku nak upload. tenet rumah ni da tenat… Sem ini jugak aku kena buat 3D MODELLING untuk highway dalam bentuk video. Ini yang aku kecoh sgt kat FB pasal 3D CITY aku, mana tak nya, dah 3 kali aku buat benda alah ni, sampai naik jemu pale otak aku. Yang paling kesian LAPPY aku ini asyik kena hentam. Yela, Spec slow pastu boleh install software gempak macam Cinema 4D yang aku tengah guna sekarang. Dalam team aku untuk 3d modelling ini ada 10 orang, tapi yang ada capability untuk buat 3d ini aku je sorang, sebab aku memang suka bab2 animation and modelling, tu aku kata aku ini SALAH COARSE!

Depa yang lagi 9 orang tu pulak dok ngomel yang aku tak patot ambil CE. HAHA… Pepandai kome je kan..kat bawah ini antara snapshot 3D CITY yang masih dalam draft. Aku baru buat highway, arkitektural masih dalam perbincangan( Selasa ini nak kena anta masih nak bincang ==”)

 

3d city

Ini baru sikit, baru 50% kot, nak kena tambah bangunan lagi, laut lagi, sidewalk dan bikewalk lagi. adui.. semate-mate nak mencari WOW factor untuk lecturer kami.  Tiga hari meyh tak tido malam!

jalan

Yang kat atas ini, design pertama yang aku buat, tapi atas masalah technical, file tak boleh bukak, aku terpaksa buat baru… ==”

 

Sampai sini je kali ini, nanti dah siap 3D city aku, aku bagi you all tengok OK! chalobete!

Comments
1 Comments

1 berkata-kata:

:: Cik Ummu :: said...

walaaaaa....sapa yng 9 org tu cek oiiii~~ohohohhoho....ececeyh...btul la tu..ko mmg slah course..alaaa..lek la pul..aku pn beh kurg ang je..mnt bnde lain..tp truskan gk la...coz nk abeh dah kn..hidup kne truskan..eehehehehe^^,...ppepn good luck la wei!!!!......insyaAllah...stu hri nnt kite sesame akn berjaya...!! yeay!!

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping