Sunday 20 May 2012

Bad Haircut and Pimples around!

 

image201205200001

Agak tension kebelakangan ini disebabkan potongan rambut yang hodoh dan membuatkan keyakinan diri aku merudum, potongan rambut yang  sekarang ini cuma nampak ok apabila rambut dalam keadaan basah dan bila dah kering macam ape dah muka aku, Emak dan rakan sekerja kata ok. Tapi tidak bagi aku. Sabar je la, lepas dapat gaji semalam terus aku pergi gunting rambut di kedai berdekatan masjid Ungku Tun Aminah. Lepas gunting itu, memang tak pernah tak ada rasa menyesal. Tak gunting salah, gunting pun salah. Haiya! Macam mana aku nak jumpa Cik Pelangi aku sorang ni. Mesti dia ketawa kan aku, Kalau bukan dia, mesti ada orang lain kan. SABAQ JA LAAA..!

Misai Abah

gambar hiasan

Masalah jerawat lagi satu. Lokasi paling HOT, atas bibir atau lebih tepat lagi dekat misai ni ha. Pergh! Dia punya pergi tu…Sabaq ja la yang mampu. Rindu punya pasal atau berangan punya pasal aku tak tahu. Jerawat batu la paling aku benci. Sakit woo..

Adakah aku perlu bela misai agar jerawat tidak kelihatan??

Haa! Bedak sejuk pun macam tak sempat pakai sebab balik kerja aku dah penat sangat, just basuh muka je dengan foam wash GARNIER yang FAHRIN AHMAD pakai. Chewaah! Kelas kau Maria! (tuih!)

 Teringat pesanan Cik Sarah Orked, dia kata kalau nak picit jerawat tuh buat steam muka dahulu,

Caranya, letakkan air panas dalam baldi, tadah muka dekat wap-wap air panas tadi sampai anda rasa muka anda tak tahan dengan kepanasan wap tersebut, tadah lagi sampai bila anda suka, boleh tutup kepala dengan kain untuk kesan lebih mendalam (ayat tak boleh blah), bila muka dah ready, boleh pergi cermin dan picit jerawat yang berkenaan, jangan lupa basuh tangan dulu ya!

notakakicagu: tak sempat nak tulis panjang2, pukui 1 dah nak gi kerja. Cis! Rambut lagi! ==”

Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping