Wednesday 16 May 2012

Personal: eMachine to Asus A53SV.

 

Image0044

Sebelum ini, aku menggunakan eMachine (gambar atas) dari Acer untuk menjalankan pelbagai kerja. Dan eMachine ni telah banyak berjasa pada aku. Kerja yang paling berat pernah aku buat dengan eMachine ketika menghasilkan projek Modern Elevated Highway dalam bentuk video 3D menggunakan Cinema 4D. Dengan hanya 3GB ram sahaja mana la cukup nak hasilkan video 4 minit tu. Sekarang ini aku dah bagi laptop ni kat adik aku. lantak lah dia nak buat ape pun. Lagipun PC kat rumah ini dah hancur. Serius.

The awesome moment when I got this new stuff! 15.6 inch Asus A53SV series. With 8GB ram and core i5 processor, 1GB nVidia GT 540M graphic card. For more info, klik this.

 DSC02183
DSC02189DSC02190

FYI, aku dah beli Asus ni sejak dari tahun lepas lagi masa cuti mid semester pada bulan Disember. Ingat tak entry lama, dengan budget tambahan dari Gabenor Bank PAMA. Aku dapat rembat dengan harga MYR 2299.00 sahaja. And i told the dealer that I wanna stick to Asus and don’t prefer me the other brands. So with the budget i told him, he prefer me this machine (Asus).

Dah hampir 6 bulan, and dah 3 kali aku format. Itu pun sebab virus dari pendrive memember aku. No problem at all. Cuma pernah sekali webcam buat hal and menyusahkan aku nak bergayot Skype dengan Cik Pelangi.

notakakicagu: Ini adalah entry kedua aku menggunakan Asus A53SV.

Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping