Monday, 23 May 2011

Satu hari hampir 6 teko MILO…

images

Ternyata anak-anak buah aku dekat rumah ini memang kaki MILO… pagi-pagi tu boleh tahan lagi dengan susu. Tapi bila sampai je dekat rumah nenek beliau memang komfem merengek mintak MILO… Risau jugak aku sebab MILO ni manis. Kang takut hidap penyakit bila dah besar nanti. Kan sekarang kerajaan sedang giat nak kurangkan penyakit OBESITI dikalangan pelajar sekolah rendah dengan menglarang penjualan nasi lemak dan menggalakkan minum susu 1Malaysia yang diimport khas dari Korea Selatan.

Ini dia budak-budak kaki MILO dekat rumah aku. Kesian mak aku sebab kena buatkan MILO hampir 6 teko sehari. Banyak kot. Dah la pakai susu pekat, nak pakai gula sekarang dah mahal. Tapi lagi tak tahan kalau dengar budak-budak ini merengek mintak MILO kat nenek depa.

dak cumel

Sebab apa depa ini kuat melantak minum MILO… Adakah kakak aku nak capai motto MILO iaitu

Bring out the CHAMPION in you!

Atau yang ini

Milo – Anda jadi sihat dan kuat

Yeah, memang dah kuat pun mereka ini, dan semakin aktif, malah terlalu aktif, Takpalah, Aku tak heran, Macam lah kicik-kicik dulu aku tak nakal macam depa, tapi tak senakal depa lah kot.

DSC01794

DSC01795

Ini antara gambar masa depa tengah duk minum susu. Tiga-tiga ini duk melantak MILO sambil tengok TV yang tengah siarkan cerita apa pun aku tak pasti, tapi depa ini memang buat-buat paham tentang rancangan tersebut. Hebat kan depa ini? Mungkin sebab minum MILO…

Haish…risau aku dengan teletah budak-budak ini… kicik-kicik dah kuat MILO…

Comments
3 Comments

3 berkata-kata:

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

hamboi~ semua ngn botol masing2...

mykhalis said...

wahahha..semua tengok cerita temubual tue.. cepat dewasa diorang ni

chocolate chips said...

hahaha...cmel nye dy..geramm!! huk2..wah,sy ad geng la,sy pon mnat mnum milo..hehe

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping