Saturday 1 January 2011

gara-gara bola



Kali ini EBS nak berkongsi dengan you all tentang bola, spesifik lagi tentang Piala AFF suzuki Cup dengan keputusan cemerlang di tangan Malaysia dengan mengalahkan Ayam Sayu.. eh, Garuda terbang dengan aggregate 4-2 yang berakhir di Stadium Gelora Bung Karno. Tahniah buat pemain-pemain Malaysia dan jurulatih kebangsaan iaini K. Rajagopal.

Dalam hal ini, banyak kontroversi yang berlaku, kerana Malaysia dan Indonesia merupakan musuh tradisi dalam arena Bola Sepak, dan juga sukan-sukan yang lain, bukan sahaja Indonesia, malah China (badminton), Thailand (Sepak Takraw), dan sebagainya.

Malah antara kontroversi yang hangat ketika Kejohanan ini ialah penggunaan laser ketika final pertama antara Malaysia dan Indonesia di Stadium Bukit Jalil,




Tapi alasan dari gambar di atas telah disangkal balik apabila penyokong Indonesia juga pernah menggunakan laser di perlawanan sulung antara Malaysia dan Indonesia ketika Malaysia kalah 5-1 dengan Ayam sayur.

Oleh kerana mereka(penyokong Indonesia) tidak puas hati apabila pemain kesayangan mereka menghadapi kekalahan di Stadium Bukit Jalil Malaysia. Mereka membalas balik ketika final kedua dan ternyata penjaga gawang Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat, tidak pun mengeluh dan merungut kepada pengadil dari Australia yang mengadili final kedua di Indonesia tersebut tidak seperti penjaga gawang lawan dari Indonesia, Markus yang sering merungut apabila disuluh dengan laser ketika final pertama di Malaysia yang menjadi punca kekalahan mereka.

Ternyata Khairul Fahmi sangat "COOLhttp://www.emocutez.com"
dalam menjalankan tugasnya walaupun disuluh dengan laser dari pihak penyokong fanatik Indonesia yang NOOB itu!!
http://www.emocutez.com
Dan selepas aksi cemerlang pasukan Malaysia di kejohanan Piala AFF Suzuki Cup, masih banyak spekulasi yang timbul gara-gara ketidakpuashatian dari pihak lawan. erm...sabar je laa...kita dah menang kan? buat apa sibuk-sibuk dengan yang kalah...HAHHAA http://www.emocutez.com

Juga ada pihak yang sengaja membuat lawak dengan gambar-gambar yang diedit termasuk lah dengan yang ini...
--
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Metro edisi Piala AFF Suzuki Cup... :D




SUMBER: OHBEST

nota kaki:>> siapa lah yang kreatif sangat nih..agagaga :D

Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping