Tuesday 25 October 2011

Anda tidak mampu untuk mengabaikannya (al-Quran) - Syeikh Khalid Yasin [Video]

 

image

 

Aku memang minat dengan typography, maksud aku kinetic typography dan masih dalam pembelajaran mengunakan After Effect. Sedang aku riki-riki dekat Youtube, aku terjumpa video Typo ini. Tapi ia adalah lecturer dari Syeikh Khalid Yasin tentang al-Quran.

Petikan kegemaran aku.

I ask you, if the Bibles in the world were thrown in the ocean. Who would produce the bible again? No body could. Because they don’t ever agree about what the bible is now.

But if the Quran were thrown into the ocean right now. All of them! We could produce the Quran all over again. We could bring a Chinese, Hafiz, The memorizer of the Quran,a Russian, an American,a German, WHO DIDN’T KNOW EACH OTHER.

They would all come here together and in two days, they could all recite simultaneously and THE QURAN IS BACK AGAIN.

Sesungguhnya al-Quran itu telah ditetapkan oleh Allah s.a.w dan ia akan tetap dipelihara hingga Akhir zaman. Segala bentuk pengolahan sudah pun diketahui Yang Maha Esa dan marilah kita sama-sama menghayati dan mengamalkan apa yang telah ditetapkan dalam Kitab Allah yang syumul ini. Good lecture by Khalid Yasin.

 

sumber: Youtube.com

Comments
1 Comments

1 berkata-kata:

Faz Abas said...

terima kasih kerana highlight key points dalam video tersebut. kalau kita tidak mampu untuk menghafal ALQuran, sekurang2nya kita baca 1 ayat sehari...

jemput singgah blog www.kisah-dan-kasih.blogspot.com

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping