Saturday 2 April 2011

20 Facts About My Real Enemy > Cockroach...

Waaaargghhhhh..!
http://www.emocutez.com
Mengelatat aku tengok benatang nih... Salah satu benatang yang paling aku GELI dalam dunia. Serius wok...Walaupun aku geli, i need to know the facts how does these craps live a life. Tengok gambaq ja dah buat aku geli wok...

1. You all semua dah tahu nama benatang ni 'cockraoch' dalam BI, then dalam bahasa Sepanyol selaku bahasa asal benatang ini ialah 'cucaracha' yang bermaksud SERANGGA GILA.
(Dan benatang memang buat aku jadi gila kalau kami berjumpa)

2. Seekor lipas mampu bertahan selama 40 minit di dalam air.
(Aku tak mampu bertahan walaupun sesaat kalau jumpa benatang ini)

3. Seekor lipas mampu bertahan selama 3-4 minggu tanpa kepala.
(Hukuman pancung takkan berkesan keatas benatang ini)

4. Lipas merupakan satu-satunya mahkluk yang boleh hidup sekiranya berlaku radiasi atau peperangan nuklear.
(Tapi takkan mampu hidup dengan Sheildtox mahupun batang penyapu emak aku)

5. Lipas mempunyai darah berwarna putih
(Apa kau ni Mahsuri ke benatang oi...!)

6. Kebanyakan lipas boleh terbang.
(yang terbang ini lah yang lagi aku benci...!)

7. Spesies lipas yang paling besar yang pernah ditemui ialah Macropanesthia rhinocerus dan beratnya adalah sekitar 50g

(gila besar... goreng pon sodap)

http://www.emocutez.com
8. Lipas goreng merupakan kegemaran orang CAMBODIA
(sumpah aku takkan travel pergi sana...)


9. Lipas makmal betina mampu melahirkan anak tanpa mengawan dengan lipas jantan dan anak beliau semuanya betina
(WHAT THE HEEL!!!)

10. Agak mustahil untuk menangkap seekor lipas kerana beliau mempunyai rambut-rambut halus yang mampu mengesan angin dari pergerakan objek disekitarnya
(sampai bila-bila aku takkan tangkap lipas ini...)

11.Lipas hanya perlu mengawan sekali dalam hidupnya untuk melahirkan anak sepanjang kitaran hidupnya
(Lagi la dahsyat..!)

12. Sewaktu perang Vietnam, Tentera Amerika menggunakan lipas sebagai KOMUNIS DETECTOR untuk mengesan askar-askar komunis yang menyamar sebagai petani
(how do they do it..???!!!!)

13. Lipas mempunyai gigi dalam perutnya
( Demn...!)

14.Lipas yang dilumatkan mampu menghilangkan kesan bisa selepas ia dilumurkan pada tempat tersebut.
(aku lebih rela lumatkan lipas ni dengan selipar jamban)
http://www.emocutez.com

15. Lipas mampu menukar arah sebanyak 25 kali per saat
(aku mampu lari 1000 arah per microsaat bila jumpa lipas)

16. Seperti cicak, kaki lipas boleh tumbuh semula selepas patah.
( Lipas ni memang mintak kaki dengan aku)

17. As you know, lipas bernafas melalui abdomen, bukan melalui lubang hidung...
(that's why lah benatang ni boleh hidup tanpa kepala)

18. Walaupun lipas mempunyai 6 kaki, tapi setiap batang kaki terdapat tiga lutut!! dan ini bermakna lipas mempunyai 18 LUTUT!!
(Satu kaki aku dah cukup untuk lumatkan lipas ni)


19. Lipas boleh berlari selaju 3 batu sejam.
( Aku mampu berlari lintang pukang selaju 190 batu sejam kalau jumpa benatang ni)

20. Lipas dikatakan menghabiskan 75% masa dalam sehari dengan duduk diam tanpa berbuat apa-apa...
( Saja nak saiko orang, demn it)


Ok...cukup...! aku dah nak termuntah...you all tengok lah puas2..nak goreng pun aku tak kesah...

notakakicagu: Ini pun makhluk Tuhan jugak. Tak perlu lah benci. Dia nak hidup kan. Aku ni just penggeli, bukan pembenci. haha

si penggeli LIPAS...

Comments
5 Comments

5 berkata-kata:

♥sophie♥ said...

omg,,nak pengsan rase !
aduhh,, menciiiiiiiiiikkkkkkk menatang ney...saia takutt,,grr =.='

satu fakta
*akibat terlalu takut dan fobia,,
saya hanya mampu berdiam diri dan mnangis jika ada lipas berdekatan apatah lagy hinggap kat saya ! pengsan ! haha

Encik Bedak Sejuk said...

haha...sian deh lor...

katakan xnk pada COCKROACH...!!!

Anis | Jeje said...

Anis pon takot lipas jugak HAHA !

Kejora said...

salam..

tak takut lipas...
takut kucin..hihi geli dehh

Unknown said...

Salam..spray badan tu dgn baygon..sure lipas tak mai...

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping