Wednesday 16 November 2011

EPIC! Sejarah Permainan Video: Battlefield.

 

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum.

Lepas asar tadi aku tengok video kronologi permainan video Battlefield dari Electronics Art. Yes, aku merupakan seorang kaki game dan genre shooting antara permainan video kegemaran aku. Counter Strike aku tak berapa minat sangat. Sebab Battlefield lebih advance termasuk lah COD: MW tapi COD: MW hasil tangan pesaing mereka.

codename eagle

Codename Eagle

Bermula dengan Code Name Eagle, syarikat permainan video DICE (Digital Electronics Creative Entertainment) telah melancarkan permainan video tersebut pada tahun 2002 lagi untuk platform PC sehingga ke hari ini syarikat ini semakin berkembang di bawah naungan Electronics Art dan melancarkan satu lagi permainan video dengan Frosbite Engine yang diberi nama Battlefield 3.

 

bf vietnam

Battlefield Vietnam.

bf2

Battlefield 2

bf2 bad company

Battlefield 2: Bad Company 2

battlefield2142

Battlefield 2142

Aku dah tekad nak angkat Desktop Apes yang mempunyai spec yang WIN untuk main game Battlefield 3 yang memerlukan grafik tinggi, begitu juga dengan internet speed yang tinggi untuk online gaming BF3. Serius awesome!

battlefield-3-1

Enjoy! 

History of Battlefield by GamerSpawn
Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping