Wednesday 9 November 2011

Highlight SeaGames2011: Gol Pemain Malaysia U-23 Melawan Thailand U-23 [video]

 

SEAGGPAL1-300x178Aku jarang update pasal bola, tapi kali ini nak kongsi dengan you all sekiranya anda terlepas perlawanan yang agak sengit antara Malaysia dan Thailand yang bermula pukul 5.00 tadi. Aku yang baru bangun tidur tengok2 ayah dan emak dah kuasai TV Plasma dekat ruang tamu sambil tengok National Geografik (faveret mereka) dan abang ipar aku dengan muka kecewa sambil gentel rokok di jari.

Aku ikut perkembangan just dekat Twitter dan yang aku perhati orang Indo dengan muka tak malu sokong pasukan Thailand sebab mereka masih iri hati dengan Malaysia. F them all. Jangan ingat kau dah ganyang Kemboja 6-0 kau dah boleh angkat hidung. Aku sangkut dengan hanger mak aku baru kau tahu!

Video di bawah  merupakan video 2 gol pertama dalam persaingan Malaysia dalam mempertahankan Pingat emas di sukan SEA ke 26 yang berlangsung di Jakarta.

Goal pertama disumbangkan oleh Kapten Pasukan Malaysia, Baddrol Bakhtiar manakala gol kedua disumbangkan oleh Izzaq Faris. FYI, gol-gol ini diselangi oleh satu gol dari pada Pemain Thailand.

 

Ternyata pasukan Malaysia mempunyai banyak peluan untuk menyumbangkan lebih banyak jaringan tapi pemain mensia-siakan peluang dengan kata lain Finishing yang kurang memuaskan. terutama apabila pemain berusia 18 tahun (tak silap penulis) hampir menjaringkan gol ketiga pada masa tambahan  yang sikit tersasar.

Semua gol >>

 

 

 

 

 

 

 

Selepas ini, pasuka Malaysia akan dicabar oleh pasukan dari Kemboja dan seterusnya cabaran dari pasukan tuan rumah akan menyusul. Diharap prestasi seperti perlawanan tadi akan dipertingkatkan untuk mempertahankan pingat emas yang disandang oleh pasukan negara kita! Malaysia Boleh!!

Man of the match bagi aku untuk game ini adalah……..

Baddrol Bakhtiar

sumber gambar dari : facebook Bolasepak Malaysia

Comments
0 Comments

0 berkata-kata:

Busuk Widget

Jom Chat..!!

Blog Ping